måndag 15 oktober 2007

Cecilia...

...och andra intresserade.
Jag började skriva ett SMS men det blev såå långt och det finns andra som också undrar så jag berättar här hur man, liksom jag, numera kan blogga med mobilen.

Har du en (relativt ny) SonyEricsson så är det jätteenkelt, då går du in på instrumentpanelen på bloggen och skriver in mobilen som en "mobil enhet" (finns i vänsterspalten). Sen är det bara att börja blogga för på SonyEricsson-telefonen så kan man nämligen välja "skicka till blogg" som alternativ istället för SMS eller MMS.

Har du däremot en annan telefon (tex en Nokia som jag) så finns en superbra instruktion här.
Lite lång kanske men det fungerar.
Jag hade däremot problem att kunna skicka mail med bilder med mobilen men insåg tillslut att det fungerar lika bra att skicka ett MMS till den mailadress som anges.

Lycka till!

1 kommentar:

CECILIA sa...

Åh! Tack! Vet ej om det funkar än så länge men jag hoppas, det öppnar liksom upp en helt ny dimension!!!