onsdag 23 januari 2008

Sannerligen helt sjukt

Läste din blogg C och skäms då du på andra sidan klotet har betydligt mer koll på vad som står i tidningarna här hemma än jag. Du gjorde mig i alla fall uppmärksam på vad som stod i Expressen för inte så länge sen.
Professorn Sigbritt Werner har tydligen börjat intressera sig för ämnet manlig amning!!?! Hon är helt övertygad om att många pappor ger sitt barn sitt eget bröst!
Helt sjukt!!Klart som fan att INGA pappor ger sina barn sitt EGET bröst! Var har hon fått det ifrån???!Kanske är hon själv uppvuxen med sin pappas håriga bröstvårta i munnen och måste nu försvara det för sig själv. Men det är ju helt sjukt - och onaturligt! Pappor har ingen mjölk, därmed basta.
Werner ger som exempel att mamman kanske är ute och pappan inte kan hitta den borttappade nappen och då skulle ta till det egna bröstet. HALLÅ! Jag kan ju då bara berätta att en mans lillfinger är mer likt en mammas bröst än vad en mansvårta någonsin kan vara.
Det sjukaste är att cirka 50 % av männen i Expressens undersökning tycker att det är helt ok.
Please, skydda mig från den synen!

Mitt i all denna kråksång så har jag gått med på att vara moderator på ett eventuellt seminarium med denna Sigbritt Werner. Detta skulle handla om den skuldtyngda ammningen som får så många mammor att må dåligt. Detta är värt att diskutera men om det mitt i alltihop ska pratas om ammande pappor så tror jag inte att jag pallar.

Kram på er!

Inga kommentarer: