torsdag 17 juni 2010

Snåltarm eller bara "rätt ska vara rätt"

Jag har hamnat mitt i ett shoppingrus. Affärerna suger in mig och i deras speglar är allting snyggt och de lovar mig ett bättre liv om jag bara köper de byxorna och den tröjan. HM fångade mig förra veckan och det blev ett par byxor och en liten blus. Inget av de var särskillt dyrt men så här i slutet på månaden så kändes det ändå i plånboken. I går när jag var inne i samma affär så har just mina byxor och min lilla blus satts ner kraftigt på rean. Först blir jag osäker- har jag köpt gammalt mode? Men sen blir jag sur, jag har ju betalat fullt pris. I dag så gjorde jag dock i mina ögon en surtant-grej. Jag tog kläderna och kvittona till butiken och bad att få lämna igen och köpa om sakerna till det rabatterade priset. Jag skämdes som en kalv då kön växte sig lång bakom mig men jag bet ihop. Å jag vann! Över 200 spänn fick jag tillbaka så då fick det bli ett par nya skor också. Det lönar sig att snåla!

Inga kommentarer: