måndag 3 november 2008

Numera Griisbackabo

Numera bor jag inte längre Öst på Stan. Storgatan är inte längre min hemvist. Eller på sätt och vis men den har övergått till Backenvägen någon stans efter Väst på Stan. Östermalms Livs är inte längre kvartersbutiken å huset är inte längre rosa.
Nu bor jag i mina drömmars hus, öst eller väst känns oviktigt för det går i alla fall att snabbt cykla ner på stan. Huset är gult och ståtligt och Backenvägen känns vuxet på nåt sätt. Vi har gjort ett val, här vill vi bo. Kanske för resten av livet. Numera heter kvartersbutiken Konsum och har öppet alla dagar till 22, två bensinmackar runt hörnet, videobutik snett över gatan och en pizzeria. Möbelaffär bakom träden på framsidan, gym efter trafikljusen å dessutom en bankomat ett stankast från brevlådan.
Mina drömmars hus.
Jag bor i det nu.

3 kommentarer:

SfiumeakursD sa...

Åhh vad spännande det ska bli att hälsa på! Grattis west-side-girlie;)

Unknown sa...

Guuuuud vilket fint hus! Bor ni i HELA det huset???

Andreas & Jennie sa...

Nja, vi äger hela huset men bor på hela nedervåningen och halva övervåningen. resten hyr vi ut så att vi kan finansiera boendet.