torsdag 15 september 2011

Inspirerad

Tänk, tänk, tänk. Låt ideérna flöda! Come to me!
Jag läser Blondinbellas och Katrin Zytomierskas bloggar å känner en sån lust att själv komma på något. En idé som går att utveckla till något stort, roligt och lönsamt. Tänk att få vara sin egen, sitta på viktiga möten med laptopen och vara ständigt tillgänglig per telefon. Tänk att själv styra sin förtjänst med något som man brinner för. Men så tänker jag också på sommaren och semestern och tryggheten med att vara anställd och kunna ta ledigt och helt koppla bort jobbet. Jag tänker på hur skönt det är att kunna vara sjuk om man är sjuk och veta att någon annan ansvarar för att lösa bemanningen. Till slut bestämmer jag mig för att lägga entreprenörsplanerna på hyllan, i alla fall för nu.

Inga kommentarer: