måndag 21 april 2008

Hej vår!

Åh, vad jag välkomnar våren och värmen. Barn ska leka ute och nu äntligen blir det utelek för hela slanten.
Eskil-stackaren har inte fått känna särskilt mycket snö under sina fötter den här vintern. Uteluft har han visserligen fått men bara under de tre sovande timmarna i vagnen för jag måste verkligen erkänna att jag inte är någon bra vintermamma. Jag skyr kylan och gillar inte snö annat än i skidbacken och den effekt den har på mörkret. Men att dra ut på längden i skogar och frysa i en snöhög – nej tack! Det är inget för mig – värmen och myset inomhus lockar alltför mycket.
Däremot älskar jag sand och kan sitta timtal med en spade och göra kakor, jag gillar att gunga och putta på mera fart är helt underbart. Jag klättrar gärna i en lekställning och jag älskar att känna träet mot mina vantlösa händer.

Nu ska här lekas! Ute!

2 kommentarer:

SfiumeakursD sa...

Yes!!! Underbara årstid. Och att vara ute känns dessutom som en aktivitet i sig när man har barn = man blir sällan uttråkad. Dejt till veckan kanske? Kram ;)

SfiumeakursD sa...

Häng tex med till leklandet på fre?! Jag, pojkarna + vår nanny. (elin)