torsdag 28 augusti 2008

Visa magen

Ok, nu har jag börjat visa magen på jobbet och ute bland folk. Jag minns att det var svårt i början förra gången för att det kändes så overkligt att jag skulle ha en gravidmage. Tänkte att nästa gång...men det är minst lika svårt nu. Den finns där men det är som att jag känner att det inte är på riktigt, att folk ska tycka att det är konstigt att jag redan har en mage. Det sparkar förresten för fullt därinne och nu börjar mardrömmarna om att jag på ultraljudet ska få veta att det är tomt eller varit livlöst länge. Varför drömmer man så konstigt förresten när man är gravid? Finns det något syfte med att helt plötsligt tro att mannen träffar en annan eller att det är ens mamma som föder ut barnet eller att barnet kommer ut och är alldeles grönt?

1 kommentar:

SfiumeakursD sa...

Haha, säkert finns det förklaringar iaf. Freud kanske skulle säga att din mor finns med för att du känner trygghet i henne eller förväntningar från henne. Grönt är barnet eftersom vi alla blir gröna av avund över att inte själva få en bebbe just den dagen...Hoho! Eller nåt! Kram vi ses ikväll!!!