torsdag 8 april 2010

Påskhelg = mathelg

Påskhelg är svårt när man försöker hålla igen. Jag misslyckades totalt!
Har ätit massor av godis och påskmat. Varit i stugan där det fikas gofika minst två gånger om dagen och dessutom serverades det chips med dipp till filmen. Att Eskil inte är någon stor godisätare och glömmer bort sitt påskägg gjorde inte saken bättre. Sinnet blir inte heller lättare med vetskapen om att jag länsade hans ägg...när han sov...
Det enda som var ett plus var att jag blev uttragen av en underbar granne för tisdagsgympa. Väl hemma så tänkte jag dock att plus-minus-noll är bra mycket bättre än plus så jag hjälpte Andreas att avsluta en naggande god ostbricka som påbörjats under helgen.
Men kanske kanske så känns tightsen lite slappare nu än för en vecka sedan - eller så behöver de bara tvättas...

Inga kommentarer: