onsdag 30 maj 2007

Tänk om man levde för Nya Tider

-Hallå, det är ingen bild på 4:an, varför då?
-Ja, det är tyvärr inte vi som styr det utan ett företag som het...
-Nu får ni ta och lägga ut bilden!
-Men vår bild ligger ute, det är företaget som har hand om masten som brutit utsänd...
-Men det är ju NYA TIDER nu, lägg ut bilden!
- Som jag sa, vi kan tyvärr inte rå för att ni inte har någon bild just nu utan du får ringa till Terac...
-När sänder ni ut programmet igen då?
-Vi kan inte sända ut programmet igen för det är bara i Umeå det är problem.
-Varför göööör ni så här. Nya Tider är ju det enda en kvinna kan se på på tv:n annars är det ju bara sport och en massa skitprogram. Varför kan det inte vara svart då? Varför måste ni förstöra för kvinnorna!?
-Jag är ledsen men vi kan tyvärr inte rå fö....
-Vad heter chefen? Jag vill tala med CHEEEEFEN!
-Ja, han är som jag sa tyvärr inte ansvarig för detta.
-Vad heter chefen?!
-Jan Scherman
-Vad har han för nummer då?
-
-
-

Ett samtal som både fick mig att skratta men också känna med den stackars kvinnan som bara lever för Nya Tider (som ju dessutom bara går i repris).

Inga kommentarer: