tisdag 8 maj 2007

Veckan som gått och lite till...

  • Förstamaj-firande med goda vänner som var väldigt trevligt.
    Eskil skötte sig exemplariskt och sussade gott i vagnen med hörselkåpor medan raketerna ven i luften.
  • Eskil skrämde oss rejält då han fick något mystiskt anfall som varade i ca 30 minuter. Han blev likblek och helt apatisk och lelös. Vi åkte i ilfart till sjukhuset och blev genast inlagda. Proverna visade dock inget fel och då han repade sig av sig själv så fick vi åka hem efter ett dygns observation.
  • Eskil har haft sin första fylla. Denna inträffade under sjukhusvistelsen ovan då de inför en provtagning fick ge honom lugnande. Han blev aldeles fnittrig och fick hicka. Sååå söt.
  • Jag har fått inredningsmani och vill nu göra om allt hemma. Nytt matbord, nytt soffbord och ny matta står överst på önskelistan. Soffbordet hittade vi på Blocket och ska bara göras om lite och matbordet gör min älskade man och mattan kommer in i juni. Bra med en händig karl då kassan är skral.
  • Jag tror att jag måste ta jobbet hos konkurrenten ändå. Jag har fått ett erbjudande man nästan inte kan säga nej till och det märks att de väldigt gärna vill att jag ska säga ja. Ångest!
  • Idag är min första arbetsdag och det känns heeemskt! Jag vill inte!!!
    Kanske inte för att jag tror att det är jobbigt för Eskil utan för att när jag klev in genom dörrarna på jobbet så kändes det som att det var i förrgår jag jobbade sist. Som om dessa sex månader hemma med Eskil inte existerat alls. Att jag inte alls har blivit mamma utan allt är som förut. :-(
    A säger att det är en andledning om något för att byta jobb, så att jag även där får en känsla av att inget längre är som förut.
  • Det har fötts en ny liten prins till jorden och Å & J meddelar att de är såååå lyckliga.
    Prinsen har fått namnet Theo.

Puss på er!

1 kommentar:

Unknown sa...

Ska du ta jobbet på SVT?? Vad innebär det?

K