onsdag 28 maj 2008

Jag drömmer om tyll...

Vackra frisyrer, höga klckar, tyllkjolar och snörda liv.
Jag vill också!
Gå på bal alltså.
Tittade igenom ALLA bilderna på både VF och VK:s hemsidor och känner mig så himla gammal. Eller i alla fall så ogift med en man i försvaret eller så extremt gift med en man som inte blir bjuden på officersbal. Är en bal ett minne blott, hör det till de unga vackra?
Jag minns känslan av att välja ut klänningen, fixa håret, minglet innan och den vackra bilen. Känslan av att vara vackrast i världen och få gå längs den röda mattan. Alla fotoblixtar.
Hur blir man bjuden på bal efter 30?

3 kommentarer:

SfiumeakursD sa...

Skaffa en kille i gymansiet ;) Det funderar jag på att göra. Vid sidan om alltså...

Andreas & Jennie sa...

hahaha.
Jaaaa, det får bli min årliga grej. Att ragga på nån fjunig 18-åring så där lagom till våren. De gillar väl mogna kvinnor i den åldern?

SfiumeakursD sa...

Ja, det är ju det vi verkligen får hoppas att dom gör. Men varför satsa på dom fjuniga då det ju finns mogna utvecklade också ;)