fredag 6 april 2007

Nästa år, nästa år, jag lovar

Jag har ju aldrig varit den som pyntat inför olika högtider. Inför jul kommer det upp en stjärna men inte så mycket mer och påsken förgylls på sin höjd med ett urätet påskägg som kan ligga framme.
Men jag har däremot lovat mig själv att när jag får barn så ska det bli ändring på det. Jag vill att de ska minnas sin barndoms jular och påskar med pynt och pyssel.
Nu sitter jag däremot här med en livs levande unge men inte har jag pyntat för det. Jag har tänkt att jag ska pynta med det har liksom inte blivit av. Jo, en bukett påsktulpaner har jag köpt men riset och fjädrarna och de målade äggen ligger omonterade och omålade. Skäms!!!
Får undvika att ta kort under helgen här hemma och bara slita fram kameran hos mormor och morfar så att Eskil inget får veta när han blir större.

1 kommentar:

SfiumeakursD sa...

Men Jennie...dags att uppdatera va? Kom inte och säga att du har ett liv och inte hinner ;) Kram på dig!!