onsdag 14 november 2007

Mitt jobb idag

08:10 Kommer till jobbet och får vänta i foajén, har glömt mitt nyckelkort så jag kommer inte in. Typiskt när man är i tid.

08:30 Loggar in på datorn, kollar mailen och snabbtittar igenom gårdagens program. Hinner kolla några bloggar också.

09:00 Morgonmöte, skäms lite för gårdagens gäst som jag bokat var inte så bra.

09:30 Går ner till redigeringen och ägnar en halvtimme åt att få redigeraren att förstå vad jag vill med mitt nästa inslag. Får ont i huvudet av allt fladdrande med armarna och visionerande.

10:00 Börjar tanka in materialet samtidigt som folk kommer och går i redigeringen med en den ena frågan efter den andra.

10:30 Möte om programproduktion - ganska intressant men inser ganska snart att det nog inte vänder sig till oss som bara har 1,5 månad kvar att jobba i bygget.

12:00 Äter upp andra halvan av pizzan som vi köpte igår. Inte så god och jag svär inombords åt att jag tvingas konversera och inte får läsa min tidning ifred.

13:00 Får ett tips om ett case till ett reportage som måste spelas in nästa vecka. Jag har sökt igenom nästan hela internet utan att lyckas själv så jag slänger mig på luren och ringer till tipset. Hon är superbra och vi ska ses i Stockholm nästa fredag. Hurra!

13:30 Ringer hem och frågar om maken fortfarande är sur - skrek åt honom i natt då han inte lyckades få E att somna om. (Som att det vore hans fel men just då var det det)

13:33 Googlar och letar på alla andra tänkbara sätt efter fler case. Nu letar jag någon vars liv räddades av lottovinsten. Shit vad svårt. Ingen vill ställa upp med namn och bild och ingen verkar heller just ha blivit så mycket lyckligare.
Får tipset av en kollega att han hört talas om någpn med filosofin att man kan tänka sig rik. Tror man att man är rik och lever därefter så bli man också rikare. Jag har trott att jag varit rik så länge att alla mina sparkonton krympt till hälften så jag tror inte på hans teori.

13:50 Letar vidare
14:20 Letar fortfarande
15:00 Svarar i telefon och får lyssna på en arg tittare i 10 minuter.
15:30 Låter bli att svara i telefonen-huvudvärken gör att jag inte orkar lyssna på någons gnäll.
15:35 Börjar titta på klockan och tror att den stannat, kollar mobilen i stället. 1,5 timme tills jag kan gå hem.
15:45 Bloggar lite...
15:55 Måste sluta blogga och leta lite till innan jag går hem.
Är det föresten någon som vet något om någon som gjort något annorlunda för att få en festligare vardag? Kom gärna med tips i så fall.

Inga kommentarer: