måndag 13 oktober 2008

Högre lön tack!

Tror ni att det funkar att hänvisa till detta i en löneförhandling? Jag tror definitivt att jag blivit smartare. Numera vet jag att en fylla tär på krafterna, både en och två dagar efter konsumtionen. Jag vet också att man måste träna jä-ligt hårt för att få en kropp i trimm (= att jag aldrig någonsin kommer att få det för jag orkar aldrig träna särskillt hårt). Tidsbrist är ett ord vars innebörd nu sjunkit in och jag frågar mig hela tiden vad tusan jag gjorde hela tiden innan jag fick barn. Å jag har dessutom lärt mig svaret på den viktigaste frågan av dem alla, vad är det egentligen som betyder något? Jo, familjen, min familj, min man och mina barn. Utöver det handlar det om värdsliga saker. Jobbet är ett sätt att finansiera familjen och nöjen och konsumtion som var så stor del i mitt liv förr är faktiskt roligast tillsammans med mitt blodsband.
Vad tror ni att denna kunskap kan vara värd?
Jag satsar på minst 1000 spänn i månaden.

Inga kommentarer: