onsdag 14 februari 2007

Förvirring

Jag undrar verkligen när allt ska klarna, med Eskil alltså. För närvarande så är tillvaron indelad i tre olika tillstånd bestående av glädje, hopp och förtvivlan.
Glädje de dagar då man känner att NU, nu fattar jag! De dagarna så vill Eskil äta när man tror att han vill det och han somnar när jag tycker att han ser trött ut. Han skrattar när jag gör roliga miner och han slutar gråta när han kommer tillbaka till min famn.
Tyvärr så tas glädjedagarna abrupt över av förtvivlandar. De dagarna fattar jag ingenting och misstänker att Eskil hatar sin mamma och skulle ha det bättre någon annanstans. Han skriker förtvivlat när jag tar fram bröstet, blir rädd när jag räcker ut tungan och somnar hellre i svärmors famn än i min.
Efter förtvivlan kommer hoppet, dagar då jag återigen lyckas få ett leende då jag sjunger bajssången och han faktiskt somnar då jag mycket nervös provar att lägga honom i sängen.

Idag var en förtvivlandag, undrar vad det blir för dag i morgon?

1 kommentar:

Andreas & Jennie sa...

Helén - nu kan jag läsa din blogg men det går inte att lämna kommentarer. Du måste ändra inställningarna under settings tror jag för att det ska fngera.