söndag 11 februari 2007

Åh vad roligt...

... att ni redan hittat hit.
Senaste nytt är att det känns som att jag gått igenom en miniförlossning på nytt.
Jag försökte nämligen sätta in en spiral i veckan (som preventivmedel alltså) men det lyckades inte.

Jag har ju insett att man måste ha något slags preventivmedel nu när det uppenbarligen är bevisat att jag kan bli gravid. Å även om jag inte är särskillt sugen på sex just nu så händer det ibland och det sista jag vill just nu är att bli gravid medan Eskil är så liten. Vi vill visserligen ha fler barn men det känns inte riktigt rättvist mot varken oss eller Eskil att inte njuta av bara honom just nu.
Så, efter noga övervägande så bestämde jag mig för att kopparsprial är det rätta för mig. Då slipper jag hormoner som sätter kroppen ur spel samtidigt som jag slipper komma ihåg att ta ett piller varje dag samt knusslandet med en kondom när den lilla lusten man har äntligen inträffar.
I onsdags skulle den så in.
Efter en förlossning så kändes gyn-undersökningen som en "piece of cake" och jag la mig glatt i stolen och...ja, ni vet.
Undersökningen var dock inte så behaglig som jag trott och det trycktes in mätinstrument och kalla metallspatlar. Barnmorskan försökte glatt förleda mig med prat om Eskil men så fort det började göra lite ont så kom förlossningskänslorna närmare. Men vad gör man inte för safe sex så jag bet ihop bara för att sen få höra att det tyvärr inte gick att sätta in sprialen för livmodern var för ihopdragen. Tydligen nåt som kan hända när man ammar.

Om två månader ska vi göra ett nytt försök ;-(

3 kommentarer:

SfiumeakursD sa...

Vet inte vilken e-mail du använder,men jag skickade inbjudningen till min nya blogg på din hotmail :) Och du..ta´t lugnt med sexet;)

Andreas & Jennie sa...

oj min vän. Den mailen finns inte längre. Skicka till jennietinderfjall@yahoo.se istället.
Kramar

SfiumeakursD sa...

guuud vad seg jag är...lundin..haha vem känner jag som heter det idag? Ingen :)