söndag 18 mars 2007

Bloggutmaningen

(Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir utmanade ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg.)

1. Jag lever på gamla meriter på jobbet. Under det sista året så har jag egentligen aldrig lagt manken till utan bara flutit på. Jag får dock mycket beröm men det är bara för att jag kan knepet att verka göra bra saker medan jag egentligen sitter med dubbla bilder på daton, där bloggen och barnsidor är de jag tittar på mest.

2. Jag har extrem brandfobi, glömt-att-låsa-dörren-fobi och skuldkänslofobi. Dessa visar sig till exempel genom att jag till och med känner på kontaktuttaget för att försäkra mig om att kontakten till strykjärnet är utdragen för det kan ju vara så att jag ser i syne när jag bara ser kontakten ligga på golvet.
Om jag går hem till mina föräldrar, eller någon annan, och blr ansvarig för att låsa så rycker jag i dörren minst fem gånger, oftast så plingar jag en trudilutt på ringklockan också bara för att jag ska kunna komma ihåg att jag ju gjorde det efter att jag låst dörren.
Jag känner mig tvungen att till exempel säga "kör försiktigt" för om jag inte gjorde det och det skulle hända något så skulle jag aldrig förlåta mig själv att jag inte påminde om det.

3. Ok, jag luktar på mina fisar.

4. Jag saknar kroppsuppfattning och tar fortfarande samma storlek på kläder som jag hade på gymnasiet bara för att sen få gå upp ca 3-4 storlekar.

5. Ibland bakar jag sockerkaka bara för att få äta smet, slutar med att jag skyller på bakpulvret för att den blev så tunn.

6. Jag har massor av böcker i min bokhylla som jag inte har läst.

Jag utmanar Anna U och uppmanar Helén (som utmanats av Cecilia).

1 kommentar:

CECILIA sa...

Gamla meriter är också meriter och det är väl inget fel med det? Är det inte det som allt handlar om, att man lär sig ett yrke och sedan blir så bra på det att man kan utföra det till 100% SAMTIDIGT som man surfar på jobbet? Det tycker i alla fall jag;-) Fast det är bra för självförtroendet att utmana sig själv ibland även fast det känns som att man ska gå under av nervositet och bristande självkänsla innan man börjar...