tisdag 27 mars 2007

Jag vill men jag vill inte!!!

Blev uppringd i går och uppmanad att söka ett nytt jobb.
Jättekul förvisso att någon vill ha mig men jag vill inte. Eller jo egentligen vill jag men bara om alla mina gamla jobbarkompisar också följer med och bara om allt ändå kommer att vara som förut.
Skickade iväg en ansökan och nu är jag inte nervös för om jag inte ska få det utan tvärtom. Tänk om jag får det, då måste jag ju bestämma mig. Tänk om det blir sämre och jag ångrar mig, tänk om min framtd egentligen är på 4:an med våra futtiga nyheter som större delen av befolkningen skrattar åt.
Usch, jag vill ju egentligen inte jobba alls utan bara vara hemma.
Jag vill i alla fall inte välja.

1 kommentar:

CECILIA sa...

Nu är det du som slutar med de där dumheterna PÅ EN GÅNG!!! Det bästa du kan göra är att söka dig bort från lokalfyran, nu efter bonnieruppköpet så är det inte mycket som känns tryggt längre. Om det är SVT så ta det om du får det. Vilket du komme ratt få såklart. Inget att tveka på. Du kommer att må så bra när du väl är där, tryggt och hemmavant är bra men ej utvecklande. Maila mig och berätta mer!!!