onsdag 21 mars 2007

Skitfärger

Fan vad jag hatar barnkläderna som finns i affärerna just nu, å ja, jag slänger till och med in en svordom i samanhanget för jag blir så jä-la arg.
Kan någon därute fatta att pojkar inte alltid måste ha blått eller beige och flickor rött eller rosa. Hallå!!! Vad hände med orange och gult för att inte tala om den underbara färgen grönt. Bäbisar ska vara färgglada och inte tråkigt begie...
Ok, jag vet att man kan gå in i dyyyyra bäbisaffärer och köpa bodysar som är gröna men då kostar de ca 200 spänn styck! Hallå, jag får ut ca 7000 kr i månaden nu när jag är hemma och Eskil kräks stup i kvarten och kräver ca tre byten per dag för att inte tala om hur snabbt han växer. Med tanke på hur ofta kläderna ligger i tvätten kan jag nog räkna på mina båda händer hur ofta han hinner ha ett plagg innan det är för litet.

Vem är det som bestämmer på HM, Lindex och KappAhl (de ställen där de har ganska billiga barnkläder) egentligen?
Vill inte alla ha färgglada söta små barn?

3 kommentarer:

Unknown sa...

Detta har inget att göra med bebikläder, utan vill bara påminna om stockholmshelgen! Valborgshelgen känns inte aktuell?

Andreas & Jennie sa...

hmmm...har försökt att få ett datum för dopet vi ska på i Sthlm men vet ej än. Hör av mig så fort jag vet.

CECILIA sa...

Jag tycker att du som är så händig skulle kunna ta och köpa ett gäng vita små babykläder och färga dem själv! Kanske tom. batika dem och så kan Kylväskan bli en liten hippiebaby!!!
Har du sett spindelstoryn på min blogg förresten? kom osökt att tänka på den gigantiska spindel som jag hittade på vår toalett på Tong Nai Pan;-) Men som tur var fick vi ju hjälp att ta bort den...